דחיקת תוצאות שליליות בגוגל והסרת אזכורים שליליים מגוגל לשיפור ומיתוג עסקים

האם ידעתם שכל עסק בלי קשר האם פעיל באינטרט או לא, מושפע בצורה ישירה מתגובות של צרכנים שצרכו מן המוצר או השרות שלכם ולכן ככל שתגובות של לקוחות שלכם ברשת יהו חיוביות יותר, כך עסק יוכל ליהנות משגסוג וצמיחה בצורה מתמדת.

נניח אתם מוכרים מוצר כלשהו שיש לו ביקוש רב וצרכנים רבים רכשו את המוצר ממכם, אך כעבור זמן לא רב, המוצר הספציפי התחיל לעשות בעיות – טבע של אנשים לשתף את חוויות שליליות ברשת בהקשר לשם המותג שלכם ולעיתים גם בהקשר לשם הפרטי של בן אדם שעומד מאחרוי המותג.

למעשה כעבור זמן קצר מאוד, תוך כדי הקלדה בגוגל של שם המותג או שם הפרטי שלכם, במקום אתר שלכם עם מוצריו הרבים, יתחילו לצוף אותם אזכורים שליליים, אשר בהחלט ישפיעו על החלטה של קלחות פוטנציאליים ובוודאי יגרמו להם לרכוש אצל מישהו אחר אפילו במחיר יותר יקר, כאשר כל השוני ביניכם הוא שעליכם כתבו תגובות שליליות בועד שעל המתחרה שלכם לא.

ללא ספק יכולים להיות מקירם, בהם מישהו יכוללכתוב תגובות שליליות שלי קשר למקרה מסוים מתוך מטרה לפגוע, אך אין אנו מעלים את הנושא במאמר בעוד שהדבר גם נוגד לחוק ועלול להתפרש כפגיעה מכוונת בבית עסק, דבר שיכול להגיע גם לדיון משפטי.

אז בואו ונחזור לנושא המרכזי של הכתבה שלנו – חשיבות תגובות חיוביות ברשת של צרכנים מרוצים ונושא דחיקת תוצאות שליליות וניהול מוניטין בגוגל כחלק מאוד חשוב של עבודת מיתוג עסקים בעולם המודרני וזיהוי בעיות מול לקוחות סופיים, אשר לא תמיד יעדיפו לומר לנו באופן אישי על בעיה כזו או אחרת, אלא ישר יכתבו תגובה שלילית וזאת בצורה פומבית – נניח ברשתות חבתיות.

אנ כמעט בטוח ששמעתם לפני כמה חודשים אודות המקרה שמישהו לא היה מרוצה מן השרות שקיבל באחת המסעדות, כאשר בחר לכתוב על כך פוסט בפייסובק – המקרה התגלה על-ידי בעלי המקום והוגשה נגד הלקוח שלא היה מרוצה תביעה.

מקרים אחרים שהיו בעבר של לקחות לא מרוצים שכתבו פוסטים ותגובות שליליים במדיה חברתי, גרמו לכך שחלק מן העסקים אף נסגרו ופשטו רגל.

אז לאחר שהבנו מהו הנושא של ניהול מוניטין ברשת ואת חשיבותו הרבה, בואו וננסה להבין מה ניתן לעשות עם זה היה וכבר יש אזכורים שליליים לפי שם המותג או שם הפרטי ברשת?

דבר ראשון נבחן באיזה אתרים האזכורים השליליים נמצאים ונבחן מידת החוזק של אותם האתרים, כאשר כבר רוצה לוצר שבמידה ומדובר על אתרי חדשות, ניתן להבין שרמת חוזקם של אתרים אלו מאוד, מאוד גבוה.

היה ובצענו סקירה כללית אודות המצב הקיים – מהו השלב הבא?

למעשה לאחר המיפוי המלא של גודל הביעה, נתחיל בפעילות של דחיקת תוצאות שליליות בגוגל על-ידי קידום מאסיבי של תוצאות חיוביות, אשר גם אותן יהיה צורך לאתר לפני במעמד סקירה כללית ובמידה ולא מצאנו הרבה תוצאות חיוביות, יהיה צורך לייצר אותן באופן יזום באמצעות כתיבת תכנים מועילים לצרכן ולבית העסק.

אפשר להשוות את פעילות של הדחיקת של אזכורים שליליים לעובדת קידום אתרים בגוגל (קידום אורגני), כאשר השוני המהותי כאן מתבטא בכך שבעת קידום אורני רגיל בדרך-כלל מקדמים תוצאה אחת (כתובת אתר אחת) מן האתר המקום לפי ביטוי או מילת חיפוש אחת, כאשר בעת דחיקת תוצאות שליליות מקדמים עשרות ואף מאותתוצאות אורגניות חיוביות על בית עסק או שם פרטי מתוך עשרות ואף מאות אתרים שונים.

מתוך הסבר אודות דחיקת תוצאות, בהחלט ניתן להבין שזמן הדרוש לביצוע פעילות דחיקת אזכורים שליליים ומשאבים שיש להשקיע בפעילות זו, הם לעיתים יותר גדולים בהשוואה לפעילות קידום אורגני רגילה ולכן עלויות של דחיקת תוצאות שליליות בגוגל הן לעיתים יקרות יותר.

בנוסף לנושא דחיקת תוצאות, לעיתים יהיה אפשר להסיר לחלוטין תוצאה שלילית כזו או אחרת מתוך אתר כזה או אחר, כאשר הנושא קשור לפניה ישירה עם בקשת הסרה למפעילי אתרים, בהם מופיע אזכור שלילי – זוהי סיבה נוספת מדוע עלות השרות וזמן שיש להשקיע בכך הם גדולים.

לסיכום – הייתי ממליץ לפתוח חלון דפדן חדש ועדיף לבחור באופציית "גלישה בסתר", כאשר אתם מנותקים מחשבון גוגל והסטוריית גלישה נקיה.

לאחר שיש לכם חלון חדש תוך קיום של כל מה שנכתב למעלה (בניסיון להגיע לתמונה הכי מלא ונקיה ככל הניתן) – בצעו חיפוש לפי שם המותג שלכם בגוגל וגם לפי שמכם הפרטי.

דפדפו עד דף חמישי ואפילו עשירי תוך בדיקת כל תוצאה ותוצאה – אם לא ראיתם שום דבר שלילי ביחס לשמכם הפרטי או המותג שלכם, זכיתם!

אך הייתי ממליץ לא לנוח על זרי הדפנה ולבצע את הבדיקה הנ"ל פעם בתקופה של נניח חודש – כך תהיו מחוברים יותר למציאות העסקית שלכם באמצעות זווית אחרת של הסתכלות על הדברים.

זכרו שגם אם אין לכם עסק, עדיין יכול להיווצר מצב ששמכם הפרטי מופיע בתוך תגובה שלילית ברחבי הרשת, כאשר גם במקרה הזה מומלץ לפעול על-ההסבר הנ"ל.

השירות לניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות בגוגל מוצע ע"י לאוניד אוסטרובסקי, מקצוען אמיתי עם ניסיון מאז 2000 בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט. מוזמנים לבקר באתר של לאוניד בכתובת http://www.leonid.co.il